Chipsburgare = (Y)

Idag har jag varit så jäkla hurtig. Tog min tjocka, svarta hund och tog bussen en timme bort, till min rödhårige yngling och hans röda setter. Vi sprang (tja, mest hundarna då), rastade, kastade saker och försökte lära pälsdjuren lite hyfs. Det gick sådär. Sen gick vi in och avnjöt en riktigt fin lunch med kyckling, pasta och soltorkade tomater och unnade oss en välsmakande dessert bestående av riktig (!) vaniljglass med skivade päron.

Så åkte jag hem och jobbade en sisådärn timme innan jag väl hemma bänkade mig framför Top model. Känner mig skittöntig som följer det som en slav, men jag blir jämt så himla snacks-sugen när jag sitter där och tittar på alla skitsmala, tjutande brudar. Och vad passar bättre för ett sånt sug än chipsburgare?

Chipsburgare
är helt sonika när du först poppar popcorn (jag brukar poppa smörpopcorn och krydda dom lite lätt med örtsalt. Smaklökarna dansar tango. Lovar), häller upp dessa i en skål och sen häller upp dina favoritchips i en skål. Därefter lägger du helt enkelt popcorn mellan två chips och violá! Awesomeness i en enda tugga. Vill man lyxa till det riktigt rejält (typ på söndagkvällarna) så kan man förstås lägga till en fräsch dip, till exempel Fresh Island eller Holiday, som gör sig riktigt bra med popcorn!

Säger så för ikväll då, dröm sött !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0