Flytta utomlands är väl rätt OK

Jamen visst. Idag bestämdes det att jag ska byta bostadsort i februari, från Ovanåker, Sverige till Skopje, Macedonia. Känns både helrätt och helfel. Men man måste väl ta risker ibland så man inte växer fast. Dessutom så är det en av världens schysstaste länder, gillar verkligen Makedonien och funkar det inte/ blir för jobbigt att vara borta från det som är viktigt för mig i Sverige, så är det ju bara att åka hem och vara stolt över att man iallafall testade. Så tänker jag iallafall! Rätt positivt och så.

Snacks därnere är dock inget att hurra för. När jag var där nu senast i september så fick jag och mina kamrater erfara alla möjliga helt sinnessjuka smaksättningar på våra älskade friterade potatisplattor. Eller vad sägs om: Chips med smak av Hamburgare, varm korv, kycklingklubba, gurka eller varför inte ketchup? Detta är ett urval av alla helt galna smaker som vi hittade på chipspåsarna därnere när vi försökte stilla vårt chipssug. Inga fullpoängare, någon av dom, tyvärr.

Maten är dock rätt nice. Salladen är himmelsk och jag, som avgudar kyckling, blev lycklig när det visade sig att makedonier är lika förtjusta som jag i denna härliga fågel och har det som ett av sina favoritkött, i tät konkurrens med ljuvlig fisk. Lite sås till maten ibland skulle dock inte skada...



Jag avnjutandes en måltid i FYR Macedonia med den ljuvliga salladen och såklart, kyckling.

Kommentarer
Postat av: daniel

Det hatar Makedonien, inte FYR Makedonien ;)

2010-10-15 @ 20:09:21
Postat av: Emma

Haha, what? Fattade inte vad du menade där ^^,

2010-10-15 @ 23:01:09
URL: http://chipsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0