Näslös, orkeslös, aptitlös, hjärtlös, skoningslös, strumplös, rastlös och snart pengalös

Nu hänger man allt löst!
Min förkylning ger allt inte med sig, senaste dagarna har min näsa bara varit en enda stor sårskorpa, vilket inte är så trevligt när man ska andas, snyta sig eller helt enkelt bara ha en näsa för skojs skull. Bara massa blod och äckel och vidrigt. Huua!

Den har också gjort mig orkeslös, vilket gör att jag inte kan göra allt det jag skulle vilja göra, typ springa ett maraton, gymma på morgnarna eller bara busa med min hund.

Och tätt efter orkeslös kommer aptitlös. Jag gör inte av med någon energi, så då vill jag inte ha någon heller! Blir väldigt få kalorier om dagen, så jag blir väl inte fet då iallafall. HEHEHE. Dock så innehåller en chipspåse typ 1500 kalorier, så jag ligger väl i lä ändå, om man ska se på vad jag väl väljer att stoppa i mig när jag väl äter.

Jag är nog rätt hjärtlös också. Ganska elak och sarkastisk. Och skoningslös, speciellt på tv-spel! Inget går upp mot ett riktigt klockrent headshot på sin egen bror, eller att ninja skiten ur sin kille på Tekken en tisdagkväll. Vägen till mitt hjärta går genom tv-spelsvåld! (och en riktigt väl uttänkt chipsmåltid, förstås)

Apropå sin kille. Denne killes hund la en härlig pöl på golvet igår, som jag såklart satte mina fötter i. Apropå strumplös. Jättemysigt, verkligen.

Och så är jag så sjukt rastlös. Vilket gör att jag flänger runt på det mesta som faller mig in och bara känner att jag måste göra saker hela tiden. Att inte ha kommit in någonstans och vara hemma ett år var nog ett rätt hårt slag mot min stolthet och att "bara sitta hemma" och vara arbetslös, fungerar bara inte med mig. Jag måste ha någonting att göra. Så jag har tur som är polare med Helena Ehrstrand, som ger mig jobb att göra och skickar mig utomlands titt som tätt. Utan henne hade jag troligtvis dränkt mig i badkaret runt september månad.
Apropå rastlöshet, så skrev Emma Norin en sån jävla bra grej i sin blogg (http://emmanorin.blogg.se/2010/october/when-life-is-a-bitter-pill-to-swollow-you-got.html#comment), om just rastlöshet. Än en gång, kände jag igen mig så gaalet mycket. Bra där!

I och med min rastlöshet så har jag en liten drog jag överdoserat nu den senaste veckan. Konsumtion. Tradera. Ebay. Mitt Visakort är min bästa vän och det skrämmer mig lite. Snart står jag där med typ 5 kronor kvar på kontot och tänker "Hur gick det till?"

Så där har ni mig! Emma Lindberg, näslös, orkeslös, aptitlös, hjärtlös, skoningslös, strumplös, rastlös och inom en snar framtid, pengalös.



Det firar vi med en låt ur min Spotifylista "Nice och pepp"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0