Naturchips

Igår fick jag två påsar OLW's Naturchips av min mamma. De är verkligen något av det bästa i chipsväg! Knapriga, välkryddade, fyllig smak och allmänt skitgoda. De är i vissa smaker så fulländade att dip är bara att glömma. Till och med de lättsaltade är svåra att dippa, tycker jag. Ska man avnjuta dessa till fullo, så ska man göra det utan tillbehör.



Min favorit Dill och Gräddfil fungerar verkligen till allt. Med sin tydliga och fylliga smak och krispiga konsistens är den svår att tycka illa om. Själv brukar jag ha dom som avnjutning när jag läser och har en lugn kväll, då smakar dom som bäst! På en skala från 1-10 så får dom lätt en 9. Det enda som drar ner det lite är att de är liiite dyra och att de tar slut så fort.



Vårlök och Svartpeppar har jag egentligen inte smakat tillräckligt noga för att uttala mig om, men trots att jag brukar ha lite svårt för peppar på chips så tyckte jag ändå rätt bra om de här. Brukar också ha svårt för stark löksmak på chips, men de här var inte alls i värsta laget. Funkar absolut, så de får ett betyg över medel, alla gånger!



Sourcream & Onion åt jag igår, och blev tämligen besviken! Var det den här ni bytte Ost & Persilja mot? Inte min favorit alls, tyckte löken tog över rätt mycket och jag kände att smaken inte riktigt passade in till krispigheten. Som chipsburgare dög de rätt bra eftersom popcornen neutraliserade lite av smaken, men inget hallelujah moment direkt. De får ett medelbetyg, för de var helt OK, trots besvikelsen. 5 av 10.



Lättsaltade, nu snackar vi! Aldrig i mitt unga liv har jag smakat så smakrika, krispiga och fantastiska lättsaltade chips. Det brukar ha en tendens att bli tämligen tråkigt att knapra i sig en portion lättsaltade utan dip eller tillbehör, men de här kan du äta hur du vill och de smakar lika bra vilket som! Påsen är perfekt storlek för lättsaltat, sältan är perfekt och krispigheten lyfter hela chipset till en helt ny nivå, över konkurrerande lättsaltisar. Awesome,OLW! De får en solklar 10!


Så den sista smaken, som jag antar inte säljs längre eftersom de inte finns att köpa någonstans. Ost & Persilja. Fulländning! De smakade så bra som det bara går och jag åt dom med vördnad och njöt till fullo varenda gång. Mitt hjärta värker lite när jag tänker på dom, så bra var dom. Saknar er, ost & persilja! De ligger lätt på samma nivå som Dill och Gräddfil och de Lättsaltade. Buhu! Kärlek!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0