Spicy Mexican



Tänkte att jag som chips- och snacksexpert också borde rekommendera och sånt strunt. Så visst.

Spicy Mexican är Estrellas senaste tillskott. Smaken beskrivs som "Potatischips med naturlig smak av mexikanska kryddor och sourcream."
Jag är inte så himla pepp på chips som är omnämnda som "spicy" eller "hot" eftersom de då bara brukar smaka just, starkt. Så att det blir jobbigt. Det bara smakar som att det bränns liksom. Men jag måste väl prova ändå, tänkte jag. Och tji fick jag, Estrella har gjort det! Ett par krispiga, kryddiga chips med precis lagom hetta som lämnar en varm men inte obehaglig känsla i gommen.
Det måste vara sourcreamen som ligger där och gör det hela lite mildare och trevligare för oss kryddmesar. Och tack för det, Estrella! Vi gillar't.

Ska man dippa dessa godingar skulle jag nog rekommendera en lite mildare dip, kanske Vitlök från OLW som beskrivs som just "mild och fyllig"? Ska man pussas till kvällssnackset (som jag brukar gilla att göra) tror jag dock att Nacho Cheese eller någon annan ganska mild ostdip skulle passa bättre. Ost till mexikanska kryddor kan ju inte bli fel!

Spicy Mexican får 4 tummen upp av 5 möjliga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0