Lätt som en plätt och gott som tusan

Jag talar förstås om lättsaltade chips. Det är min nya grej. Jag har inte hunnit uppdatera här pga att jag varit för upptagen med att testa olika sorter, först naturliga och sen med dip. Spännande! Min bedömning är att:

Lättsaltade chips är bra när man vill ha en vän som inte sviker en. Smaken är inte överdriven utan man kan äta många utan att lukta som en vandrande kryddhylla. De flesta sorter jag testat är krispigt goda och man kan dippa dom i så gott som vilken dip man vill.

Ett märke som överraskade mig är Garants lättsaltade. Budgetchips är inte min starka sida så jag var lite tveksam när jag köpte den billiga påsen. Men det smakade riktigt nice! Det bästa med dom var att de inte var överdrivet tunna utan de var krispiga med ett lätt tuggmotstånd och saltsmaken var inte obefintligt, som på vissa smaker, utan den gjorde sig tillkänna på vartenda chips. Ett minus var dock att man blev riktigt fet om fingrarna av dom, har man mobil med touch får man ladda upp med servetter innan man hugger in på dessa! Jag hade problem att smsa hela kvällen...  Vill du ändå ha en påse så finns dom för en billig slant på Willys och vissa andra mindre affärer t.ex Tempo.



De flesta andra märken ligger som sagt stabilt, dock så blev jag mest besviken på OLW's (varför kan vi inte komma överens, OLW?). De var på tok för tunna och på vissa chips var saltsmaken helt obefintlig. När jag provade att dippa dessa blev de helt degiga och inte smakliga alls så jag gick och bytte till ICA's istället och dippade med dom. Så, gillar du en tydligare saltsmak och dippvänlighet, så köp inte OLW's lättsaltade. 



Mina favoriter i detta test måste nog ändå bli Estrellas. Lagom krispiga, lagom salta, lagom feta, funkar att dippa. Perfekt för alla! Finns som vanliga lättsaltade eller vickningschips, om man vill ha riktigt perfekta dip-chips. Hurra!


Mitt sista visdomsord om lättsaltade chips är: Vill du äta dom precis som dom är, så finns inget bättre alternativ än lantchips/naturchips. 



 

Kommentarer
Postat av: johanna

sv; gud så härligt! jag funderar starkt på att skaffa en sån faktiskt och det är sant att de är lättare att mysa med en större hund än en liten plutt sådär men ändå är dom så otroligt gulliga båda 2! kommer nog tvingas skaffa båda..

2011-03-22 @ 17:06:36
URL: http://jjohannasjostedt.blogg.se/
Postat av: J U L I A O F S W E D E N

Tjah !

Fin blogg, hur mår du ? ;d

Kram.. ;dd

2011-03-22 @ 19:36:25
URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/
Postat av: evelicious

haha yeah, you rock emma!

2011-03-22 @ 21:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0